انواع ویسک

انواع ویسک

1401/08/24

 

DOUGH: دارای شکل صاف تر و گردتر با سیم ضخیم تر است. همزن های خمیر متمایز هستند و می توان به راحتی با الگوی سیم پیچ معمولی آنها را تشخیص داد. این همزن برای مقابله با خمیر چسبناک یا سنگین‌تر از سایر همزن‌ها بهتر است، زیرا سیم‌های سفت‌تر و کمتری دارند. که برای خمیر یا خمیر بهینه است، زیرا احتمال کمتری دارد که در شکاف ایجاد شود و دردسر ساز شود.

FLAT: کاملا صاف با الگوی U شکل مکرر، از این لیسک برای خراش دادن و گرفتن تمام کناره‌ها و کف تابه استفاده می‌شود، به این ترتیب به عنوان کاردک نیز عمل می‌کند.  که معمولا در سس ها برای غلظت استفاده می شود. 

BALL: همزن کمتر رایج و متمایز هستند، با سیم هایی که بیرون می آیند و به توپ های گرد کوچک ختم می شوند که مخالف اتصال به یکدیگر مانند بادکنک یا همزن فرانسوی هستند. بهتر است برای مخلوط کردن مواد خشک و مرطوب یا شکستن موادی مانند تخم مرغ استفاده شود. با این حال، اگر از این همزن برای حجم دادن به یک ماده استفاده کنید، تلاش زیادی لازم است.

BALLOON: دارای شکل گردتر و فاصله بیشتر بین سیم ها است که باعث فنری شدن آن می شود. به هر دوی این دلایل هوا را زیاد می کنند و به غذای زده شده حجم می دهند. همزن بادکنکی با تکنیک هم زدن به بالا و بالا برای بهترین نتیجه در افزودن هوا استفاده می شود. این همزن هنگام هم زدن سفیده تخم مرغ، مرنگ، خامه فرم گرفته یا هر چیزی که نیاز به نتیجه سبک تر دارد، بهتر است.

FRENCH: این همزن‌ها باریک‌تر و مستقیم‌تر از همزن بالن هستند و معمولاً سیم‌های سفت‌تری دارند. این نمایه دسترسی به کناره های یک کاسه را آسان تر می کند تا یک همزن بادکنکی. بسیاری از غذاهای فرانسوی به سس نیاز دارند، از این رو، این لیسک برای امولسیون و هم زدن سس ها عالی است.

COIL: دارای شکل فنری، حلقه‌دار و کندویی نزدیک به انتهای ابزار است. به جای استفاده از یک حرکت همزن یا تا کردن معمولی، با همزن سیم پیچ، از حرکت بالا و پایین برای ترکیب مواد استفاده کنید. این امر آن را برای فضاهای تنگتر یا عمودی، مانند نوشیدنی هایی مانند کوکتل یا شکلات داغ، بهینه می کند.

 

نظرات
شما هم می‌توانید در مورد این خبر یا مقاله نظر خود را بنویسید